
مدیریت تعارض منافع در سازمانها چه شرایطی دارد؟
مدیریت تعارض منافع به معنای شناسایی موقعیتهای تعارض منافع در سازمانها و اعمال محدودیت یا ممنوعیتهایی برای کاهش احتمال استفاده افراد از چنین موقعیتهایی در جهت منافع شخصی خود است. بدین ترتیب مدیریت تعارض منافع دو مرحله دارد: مرحله شناسایی و مرحله اعمال محدودیت یا ممنوعیت. مدیریت موقعیتهای تعارض منافع در برخی سازمانها پیچیدهتر و دشوارتر از دیگر سازمانها است. این موضوع با عوامل گوناگونی در ارتباط است که در این مطلب قصد داریم بهطور مختصر به آنها بپردازیم. اندازه یک سازمان یکی از عواملی است که بر مدیریت تعارض منافع در سازمان تأثیر میگذارد. هر چه سازمانی بزرگتر باشد، ... مطالعه بیشتر