سلسله نشست‌های دوشنبه با توسعه (17)

نشست اصلاحات صندوق‌های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه (لغو شد)

آیا بمب صندوق‌های بازنشستگی خنثی می‌شود؟


کنسل شدنشست نقد و بررسی اصلاحات صندوق‌های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه برگزار میشود

نشست نقد و بررسی اصلاحات صندوق‌های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه به همراه نمایش مستند بمب ساعتی با حضور علی حیدری، پژوهشگر حوزه تأمین اجتماعی و نایب رئیس سابق هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی؛ سجاد پادام، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس و مدیرکل سابق بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین خداپرست محقق و کارگردان مستند بمب ساعتی برگزار خواهد شد. دبیر این نشست، سعید هراسانی، پژوهشگر مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی است.

اصلاحات بیمه‌های اجتماعی در برنامه هفتم توسعه درباره افزایش سن بازنشستگی گفتگوهای گسترده‌ای را در مورد ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و راهکارهای آن به همراه داشته است. بخشی از ذینفعان به قدرت از این اصلاحات دفاع می‌کنند. بخشی دیگر، آن را انتقال هزینه‌های ناکارآمدی صندوق‌ها بر دوش مشترکان این صندوق‌ها می‌دانند. در این میان بخشی دیگر از کارشناسان این حوزه به سایر ابعاد اصلاحات در صندوق‌های بازنشستگی توجه می‌کنند که در این اصلاحات دیده نشده است.

مستند بمب ساعتی

با عاریت از عنوان مستند بمب ساعتی که به بحران صندوق‌های بازنشستگی در ایران می‌پردازد، سوال اصلی نشست پیش‌رو این خواهد بود که آیا بمب صندوق‌های بازنشستگی خنثی خواهد شد؟

بمب ساعتی مستندی است که با تهیه کنندگی کمیل سوهانی و تحقیق و کارگردانی حسین خداپرست به سفارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز بررسی‌های استراتزیک ریاست‌جمهوری ساخته شد.

 

موضوعات مورد طرح در نشست پیش‌رو

مشارکت‌کنندگان این نشست با توجه به سبقه کارشناسی و اجرایی خود در حوزه صندوق‌های بازنشستگی هریک وجهی از موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد. از جمله مسائل مورد بررسی در این نشست میزان اثرگذاری این اصلاحات در بهبود ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، همخوانی این اصلاحات با سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، سایر ابعاد مورد توجه در اصلاحات صندوق‌های بازنشستگی و غیره خواهد بود.

این نشست، به‌صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود و علاقه‌مندان شرکت به‌صورت مجازی می‌توانند از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/icdsj/jt در جلسه مباحث توسعه حضورداشته باشند.

آدرس: خیابان ۱۶ آذر، خیابان ادوارد بروان، پلاک ۲۰، پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی، طبقه اول

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *