آشنایی با برنامه حمایت خوراکی در آمریکا (SNAP)


سیاستگذاری رفاهی امروزه به بخش جدایی‌ناپذیر تمام دولت‌های مدرن بدل شده است. تنظیم‌گری و ایفای نقش فعال در حوزه بیمه‌های اجتماعی، بازنشستگی و مستمری، حمایت خوراکی، تامین حداقل معیشت، نظام‌های یارانه‌ای، آموزش، بهداشت و سلامت، مسکن و … بخش جدایی‌ناپذیر کارکردهای دولت مدرن قلمداد می‌شود. این سیاست‌ها با قبض و بسط متفاوت و وابسته به گرایش‌های اقتصادی دولت‌ها، بافت اجتماعی و ساخت سیاسی هر کشور اعمال می‌شود. آشنایی با ابعاد مختلف این سیاست‌ها و نمونه‌های عملی سیاستگذاری رفاهی ضرورتی انکارناپذیر برای تدوین سیاست‌های رفاهی در ایران نیز هست. در همین راستا استخراج برخی از نمونه‌های سیاستگذاری موفق در کشورهای مختلف بر اساس سفارش معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی قرار داشته است. مجموعه کلیپ‌های «مطالعه تطبیقی نظام‌های رفاهی کشورهای جهان» در این راستا طراحی و منتشر می‌شوند.  

طرح کمک‌هزینه مکمل غذایی یاSNAP ( اسنپ)  با نام تمبر إذا نیز شناخته می‌شود. این طرح ماهانه مزایایی را به خانواده‌های نیازمند اعطا می‌کند تا به‌مثابه مکملی برای بودجه غذایی‌شان، به این خانواده‌ها در تأمین غذای سالم و حرکت به سمت خودکفایی یاری رساند.

خانواده‌ها از طریق ایجاد حساب کاربری در پورتال Café self-service در وب‌سایت خدمات خانواده و کودکان (DCFS) می‌توانند درخواست خود را برای کمک‌هزینهSNAP  ثبت کنند. در اینجا شما می‌توانید برای دریافت کمک‌هزینه ثبت‌نام کنید و  اطلاعات لازم درباره طرح SNAP   یا دیگر طرح‌های کمک‌هزینه را دریافت کنید.

شما می‌توانید از طریق تلفن همراه،‌ تبلت یا کامپیوتر خود برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنید. اگر دسترسی به اینترنت نداشتید و مجبور بودید درخواست خود را به‌صورت مکتوب ارائه کنید، می‌توانید با مرکز DCFS  با شماره تلفن ۱۸۸۸۵۲۴۳۵۷۸ تماس بگیرید و درخواست خود را برای مکاتبه کاغذی ثبت کنید.

مترجم: مرجان نمازی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *