در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی؛

انتخاب مرکز توانمندسازی به‌عنوان مرکز تخصصی برتر

دلیل برگزیدن مرکز؛ ورود به حوزه‌های جدید استراتژیک پژوهشی


پنجمین دوره برنامه معرفی و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر جهاد دانشگاهی با تجلیل از ۲۸ پژوهشگر و فناور برتر این نهاد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ برگزار شد. در سومین روز از برگزاری نمایشگاه، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر جهاد دانشگاهی، هفت دی‌ماه در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی با حضور محمدعلی زلفی‌گل و سید حمیدرضا طیبی برگزار شد. در این مراسم، مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه به‌عنوان مرکز خدمات تخصصی برتر معرفی شد و از خانم «زینب مرتضوی‌فر» مدیر مرکز تقدیر شد.

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۰۰

نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

پژوهشگر مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعۀ سازمان جهاد دانشگاهی تهران ورود به حوزه‌های جدید استراتژیک پژوهشی را علت انتخاب این مرکز در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ برشمرد و افزود: کار بر روی تعارض منافع، و در کنار آن پژوهش‌هایی در حوزه فقر(فقرپژوهی)، مسایل رفاهی و کارگری از دیگر مواردی است که در این مرکز بر روی آن کار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، «زهره سروش‌فر» با بیان این‌که بر اساس بخشنامه‌ای از سوی معاون اول ریاست‌جمهوری جهاد دانشگاهی متولی شناسایی موقعیت‌ها و راهکارهای رفع تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی تعیین‌شده است، در ادامه اظهار کرد: این مرکز به مدت ۳ سال است که روی این حوزه کار می‌کند اما درعین‌حال در حوزه‌های جدید دیگری هم ورود کرده است تا بتوانیم با عمیق شدن در آن حوزه‌ها راهکارهایی را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که دولت جدید (سیزدهم) کار بررسی تعارض منافع در همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی را به جهاد دانشگاهی تهران واگذار کرده است ازاین‌رو این مرکز اصلی‌ترین هدف و فعالیت خود را شناسایی موقعیت‌ها و راهکارهای رفع تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی قرار داده است.

سروش‌فر بیشترین خواسته از مسئولان را حمایت از فعالیت‌های پژوهشی این مرکز نوپا برشمرد و افزود: این مرکز، مرکز نوپایی و نیازمند حمایت و پشتیبانی برای رسیدن به ثبات است طبیعتاً ایجاد تغییرات فراوان مانع از دستیابی این مرکز به اهداف از پیش تعیین‌شده می‌شود.

وی شرط موفقیت را وجود گروه کاری ماهر با دانش کافی دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه این مرکز ایجاد راهی برای برقراری ارتباط میان حاکمیت و جامعه و این‌که این دو هم‌زمان توانمند شوند. چون بر اساس مبنای نظری مرکز در ایران در اغلب دوره‌های تاریخی یا حکومت توانمند و جامعه ضعیف بوده است و یا بالعکس.

پژوهشگر مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد تهران افزود: در شرایطی که حکومت و جامعه با یکدیگر هماهنگ نباشند حرکت به سمت رشد و توسعه با شکست مواجه می‌شود و در مرکز این نظریه وجود دارد که جامعه و حکومت همزمان توانمند و با هم پیش بروند.

وی با بیان این‌که کار ما در این مرکز، پژوهش صرف نیست، گفت: این مرکز وظیفه خود را advocacy یا حمایت‌گری می‌داند بدان معنا که پس از انجام کار پژوهشی به دنبال تأثیرگذاری آن هستیم این‌که افراد با نفوذ را پیدا کنیم و با حوزه‌های سیاست‌گذاری و اجتماعی برای ارائه اطلاعات ارتباط برقرار کنیم.

پژوهشگر مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد تهران با بیان این‌که تا حدودی فعالیت‌های این مرکز مورد استقبال حاکمیت قرارگرفته است، یادآور شد: این مرکز نوپا طی مدت کوتاهی توانسته است جای خود را به‌خوبی باز کند و حوزه کاری خود را حوزه‌های استراتژیک و مهم و مفید برای سیاست‌گذاران انتخاب کند.

بر اساس این گزارش، در سومین روز از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی و در آئین تقدیر از پژوهشگران، گروه‌های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی برتر جهاد دانشگاهی، مرکز خدمات تخصصی توانمندسازی حاکمیت و جامعه به‌عنوان مرکز برتر معرفی و از خانم «زینب مرتضوی‌فر» مدیر مرکز تقدیر شد.

لینک کوتاه https://iran-bssc.ir/?p=20729

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *