دکتر مهدی منتظر قائم به بیان سخنانی در مورد تغییر شتابنده وضعیت کودکی در دوران معاصر و کندی پاسخ سیاستگذاران، برنامه ریزان و قانونگذاران به این تغییر بنیادین پرداختند. سپس دکتر میدری به بیان تعداد بازماندگان از تحصیل و دلایل بازماندگی از تحصیل و ابعاد ملی آن پرداختند. چالشهای آموزش مجازی در دوران کرونایی و عدم دسترسی تعداد زیادی از دانشآموزان به گوشی و تبلت موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد.
بنا به رویه کارگاه سیاستگذاری حوزه کودک که هر ماه گزارشهای رسانهای سه خبرنگار و فعال اجتماعی در حوزه کودک بهعنوان گزارش منتخب معرفی میشوند؛ منتخبان نشست دوم توسط برنامه پرسشگر صداوسیما به داوری آقای نوری آزاد تهیهکننده برنامه به شرح زیر معرفی شدند:
- حجتالاسلام اسماعیل آذری، فعال حوزه ترویج کتاب و قصه برای کودک و نوجوان
تلاش برای ایجاد تغییر در مسیر معمول زندگی فرهنگی مردم روستا در محرومترین نقاط کشور با ترویج کتاب و قصهگویی. ایشان در ایام کرونا که دسترسی به حداقلهای عدالت آموزشی از بین رفته است، تلاش بیوقفه و مراجعه خانه به خانه در روستاها را حفظ کردهاند تا کتاب و قصه از یک سرگرمی به یک ابزار تغییر اجتماعی در آن روستاها تبدیل شود.
تلاش برای کم کردن آمار خودکشی زنان روستاهای مناطق دور افتاده با تغییر در سبک زندگی و به شیوههای مختلف از دیگر موفقیتهای حجتالاسلام آذری بوده است. استفاده صحیح، به موقع و بیحاشیه اما پر قدرت از شبکههای اجتماعی و سایر رسانههای جمعی برای گسترش فرهنگ دوستی با قصه و دنیای کودکان نیز در کارنامه حجه الاسلام آذری دیده میشود.
- سرکار خانم فریبا خانی، سردبیر هفتهنامه دوچرخه (ضمیمه روزنامه همشهری)
تلاش برای احیا، نگهداشت و بهروزرسانی رسانه مکتوب مخصوص کودکان و نوجوانان.
تابستان امسال ضمیمه هفتهنامه دوچرخه به شماره هزارم رسید و این استمرار انتشار و پیگیری حیات یک جریان رسانهای حرفهای برای کودکان امیدبخش و قابلتقدیر بوده و هست.
- سرکار خانم اکرم رضایی ثانی، خبرنگار حوزه آموزش ایلنا
تلاش برای پیگیری و انعکاس حال دختران مدرسه درودزن که آتشسوزی در آن یکی از اتفاقات ناگواری است که تا همیشه به عنوان تجربهای تلخ در کارنامه آموزشوپرورش باقی خواهد ماند. دانش آموزان سابق مدرسه شهید رحیمی درودزن از تمام راههای رفته در ۱۴ سال گذشته و بیتوجهیهای مسئولان وزارت آموزشوپرورش، وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی گفتند.
لینک کوتاه https://iran-bssc.ir/?p=14212
بدون دیدگاه