نماد سایت مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه

۱۱ روش حمایت از بی خانمان­ها

براساس پیش‌بینی‌ها در سال جاری حدود ۳.۵ میلیون نفر در آمریکا بی‌خانمان می‌شوند که از این تعداد ۱.۳۵ میلیون نفر یا  حدود ۴ درصد آن‌ها کودک هستند. علاوه بر آن، پدیده بی خانمانی طی ۲۰ سال گذشته به شدت در حال افزایش است. با گذشت زمان این عدد با وقوع فشارهای اقتصادی، بیکاری و افزایش هزینه‌های زندگی افزایش می‌یابد. افراد بی‌خانمان نیاز به یک صدا دارند و آن صدا ما هستیم.

درک موضوع:

خودتان را در ارتباط با مفاهیم اولیه آموزش دهید در اینصورت متعجب خواهید شد که چقدر مفاهیم وجود دارد که شما باید آن‌ها را بدانید مانند:

با ائتلاف‌های محلی ارتباط برقرار کنید

قدرت بیشتر در تعداد بیشتر نهفته است. ائتلاف‌های ملی در ارتباط با بی‌خانمان‌ها همان‌اندازه که به ائتلاف محلی وابسته هستند به حمایتگرهای محلی و ائتلاف‌های خدماتی در هر ایالت نیز وابسته‌اند. در انجمن‌های حمایتی خدمت کنید و در ائتلاف محل خود شرکت کنید.

درخصوص فعالیت حمایتگران در سایر شهرها اطلاعات کسب کنید

تجربه فعالیت‌ها در سایر شهرها به شما ایده‌های زیادی خواهد داد. برای مثال:

یک برنامه بسازید

زمانیکه شما متوجه شوید در جامعه چه میگذرد، با افرادی که در این خصوص مطلع هستند (هم افرادی که بی‌خانمانی را تجربه کرده و از خدمات استفاده کرده‌اند و هم افرادی که در این زمینه متخصص هستند) صحبت کنید، می‌توانید نیازهای جامعه خود را تعیین کنید. از کمک ائتلاف و حمایت‌های محلی در ساخت برنامه فعالیتی خود استفاده کنید.

مقامات منتخب محلی خود را درگیر کنید

بیشتر منابع مالی برنامه‌های مربوط به بی‌خانمان‌ها از بودجه دولت فدرال تأمین می‌شود و این بودجه توسط دولت ایالتی مدیریت می‌شود. نهایتاْ دولت محلی تصمیم می‌گیرد که چگونه این پول خرج شود. با آگاه کردن رهبران محلی شما می‌توانید بر نحوه خرج این منابع تأثیر بگذارید.

ملاقات‌های شخصی با قانون‌گذاران

تماس‌های شخصی، حیاتی و مهم هستند و به موضوعات شما وجه‌ی مورد نیاز را می‌دهند.

با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنید

حضور رسانه‌ها اثر مثبت زیادی بر خلق آگاهی و بهبود علل دارد.

با روزنامه‌های محلی خیابانی ارتباط برقرار کنید

روزنامه‌های خیابانی [۲] به مردم عادی در ارتباط با بی‌خانمان‌ها آموزش و آگاهی می‌دهند و فرصتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند تا با انتشار مطالب خلاقانه خود در قالب مقاله، عکس، کارهای هنری و شعر بی‌خانمان‌ها را توانمند سازند. روزنامه‌های خیابانی فرصت‌های شغلی را منتشر می‌کنند. روزنامه‌های خیابانی محلی خود را بیابید یا یک روزنامه خیابانی در محله خود شروع کنید.

ثبت‌نام از افراد بی‌خانمان برای رأی‌دهی

شما نیازی به خانه ندارید تا صدایی در کاروبارهای محلی و ملی داشته باشید. قانون‌های متعددی در ۲۰ سال اخیر بوجود آمده که به افراد بی‌خانمان کمک کرده و آن‌ها را توانمند می‌سازد.

تشویق حمایت‌گری به شکلی موثر

چه کسی بهتر از افرادی که مستقیما درگیر هستند می‌توانند به حمایتگران کمک کنند؟  افرادی که بی خانمانی را تجربه کرده و افرادی که برای کمک به آن‌ها فعالیت می‌کنند.

سایر منابع:

 منابع بسیار دیگری برای کمک به برنامه حمایتگری شما وجود دارد مانند:

به یاد داشته باشید که حتی یک اقدام کوچک می‌تواند اثرگذار باشد.

منبع اصلی متن:

پانوشت: